SannaVictoriaDamberg

Color Run

Halloj!

Jag har haft en sådan fantastisk helg! I 2 hela dagar har jag haft det så bra!

I fredags efter jobbet tog jag och Madde oss in till New York för att bo på hotell och slippa gå upp så tidigt dagen efter! Efter många om och men kom vi äntligen fram till Queens eller Japan, vet inte vilket faktiskt! Haha! Men det var asiatiska tecken och människor överallt, kina/japanska restauranger. Till och med receptionisten på hotellet var från Asien och alla instruktioner stod på engelska eller asiatiska. Vi kom fram sent så en sen middag blev det också när vi äntligen hittat en vi ville äta på. En speciell resturang, det fanns akvarium med "levande" fiskar, de skulle väl leva men jag tror vissa var döda och om någon ville köpa en fisk, som en gäst faktiskt ville, så plockade dem upp den med en hov, la i en plastpåse, gick igenom restaurangen för att fråga om den dög samtidigt som det droppade vatten från påsen på golvet. En liten upplevelse, haha! Vi kom tillbaka till rummet och åt lite snacks, pratade med Sandra och sedan var det dags att kojsa!

06:30 på lördags morgonen ringde väckarklockan och dags att stiga upp. Vi gjorde oss klar, åt frukost och sedan vandrade vi till arenan där COLOR RUN skulle vara! Vi checkade in, fick vår tröja, tatuering och pannband, vi värmde upp med alla andra med Zumba och sedan gick vi mot start. Vi startade som ett lag, super au pairs hette vi, men de 3 andra (Petra, Anne och Marike) som var i vårt lag kom senare så vi träffade dem efteråt istället. När loppen var klart gick vi till scenen där det var "färg party", vi kastade färg, dansade, andades färg osv. Vi gick runt och smakade gratis saker så som juice, glass, kakor och allt vad de nu fanns! Så himla roligt! Jag och Madde joggade hela vägen på 30 minuter, riktigt bra! En frän grej var att vi sprang på baseball planen, det ni! Det har inte alla gjort! Hela denna upplevelse var magisk! Vi gick sedan tillbaka och skyndade oss att duscha innan vi checkade ut. Så fina vi var, haha!

Vi tog tunnelbanan tillbaka in till city där Madde åkte hem för andra äventyr och jag på mitt egna lilla äventyr. Först åt jag lunch och tog en kaffe i Bryant park Med Petra, Anne och Marike. Vi gick sedan vidare till Central Park där vi satt och pratade och såg en del av ett bröllop. De gick sedan för att äta middag och jag tog då tunnelbanan nedåt på Manhattan. Där mötte jag upp Lovisa och hennes kompis. Lovisa träffade jag i Thailand när vi var 9 år gammal, vi var brevvänner, besökte varandra flera gånger och senaste gången var när vi var 13. Så det var ett tag sedan, helt sjukt! Så himla roligt!  Hon är au pair i Washington DC och blir här över helgen med sin vän. Så hela eftermiddagen och kvällen spenderades med dem 2. Så underbart mysigt! Vi gick runt överallt och åt sedan middag i Little Italy innan vi vandrade uppåt och de till sitt hotell och jag till bussen. Kom väl hem runt 00:10 och somnade väldigt fort! Men vilken dag, helt underbar! Det är så roligt att jag och Lovisa hållit kontakten även fast vi inte träffats sen 2010.

Vilken helg!

Idag tog jag en lång sovmorgon, gjorde sedan en film om color run, slappat i sängen, pratat med mamma och snart ska jag träffa Carro för middag!

Vilken helg, en lång helg också! Imorgon är det memorial day, så alla är lediga från jobb/ skola och även jag! Underbart!

Njut av bilderna från detta äventyr och även filmen jag gjort!

Vi hörs!

Före/ Efter.

Inte super stor skillnad men det kommer!