SannaVictoriaDamberg

min tid med brorsan är nu över för denna gång

Godkväll!

Tidsdagen är redan över och brorsan har åkt hem. Så tråkigt! Vi har verkligen haft det super roligt, världens bästa bror och jag. Även fast han ibland driver mig till vansinne så har vi haft det bäst!

Vi tar allt från början.

TISDAG

Han landade runt 15 i tisdags, alltså för en vecka sedan! Vi tog bussen hem och till middag blev det Cheesecake Factory i sällskap med Madde och hennes syster.

ONSDAG

På onsdagen var vi i New York hela dagen, var uppe i One World Center, åkte ut till Frihetsgudinnan, åt lunch i Bryant Park och gick igenom Times Square innan vi tog bussen hem igen. Vi hämtade E som varit på läger och sedan åt vi middag på Panera Bread.

TORSDAG

I torsdags hade vi en lugn dag, först ett litet äventyr med Sandra på en speciell bilväg som har en historia bakom sig och sedan lunch i Ridgewood Downtown innan vi åkte hem och tog emot E från lägret. Till kvällen lagade vi tacos, bakade en födelsedags tårta och åt glass.

FREDAG

I fredags fyllde M år, mitt mellersta värdbarn och därav anledningen till att vi gjorde en tårta. Direkt när E åkt till lägret gick jag och Anton i spöregnet till bussen till New York där vi bytte till en buss till Washington DC. När vi kom fram spöregnade det så hårt men tur nog så slutade det när vi gick av bussen. Vi checkade in på hotellet, vilade lite, bytte om, åt thaimat till middag och gick sedan ut på stan. Vi såg Vita huset (fotografen till bilden på oss 2 hade sett hur Anton vill he med sin munk på bilden och bad han att ta med den även här, hans fru fattade inte grejen vilket jag inte heller gör, därav den fina bilden när jag diskuterar med fotografens fru varför den där munken skulle vara med på bild och att vi inte fattade det roliga med det) och National Mall som är mitten av allt typ. Det blev mörkare och  mörkare och såklart vill jag ha en bra bild så gick ut på gräsmattan och tänkte inte på att det hade regnat och blivit lerigt. Såklart gick jag i en stor lerpöl och hade lite att göra rent innan vi fortsatte gå.

LÖRDAG

I lördags såg vi allt vi ville se i staden. Började med en fantastiskt god frukost på ett populärt ställe. Därefter tog vi tunnelbanan till Pentagon, gick utanför och såg air force memorial, åkte till Arlington Cemetery, sedan till National Mall, åt lunch, gick över hela området och sedan var klockan närmare 18 och 23 000 steg rikare. Vi gick hem, vilade lite, bytte om och gick sedan ut för middag, åt en supergod middag och sedan var den dagen över.

SÖNDAG

På söndagen, sista dagen i Washington, vi åt frukost på Dunkin Donuts, åkte till air and force museum och sedan checkade vi ut, påa frukost på ett mexikanskt snabbmatställe innan vi gick till bussen som gick tillbaka hem. När vi kom hem hade familjen haft BBQ för M så lite släkt air här och vi pratade och Anton lärde E ett trolleritrick som hon övar på så mycket.

MÅNDAG

I går åkte vi till gymmet på morgonen, åt bagels till frukost, åkte och shoppade på Nike outlet, besökte Garden State Plaza där vi åt lunch och Anton köpte ett par till skor. SÅ 2 skor till honom och 2 skor till mamma, bra då jag hade 6 skor som skulle med hem i hans väska, haha. Vi åkte sedan för att hämta E och M från lägret, körde sedan M till träning och sedan E, men det började blixtra och spöregns så det blev inställt så de kom hem med min värdpappa. Jag och Anton började lära E kortlekar vi brukar spela och hon blev helt besatt, vi spelade och spelade, åkte och mötte upp min värdmamma för middag på en pizzeria och kom sedan hem för att spela ännu mer! Så himla roligt och vi skrattade så mycket! När vi spelat klart började vi packa resväskan och insåg att det skulle bli tajt. 3 par höga stövlar, höga uggs, ett par klackskor och mina Nike Air skulle med hem och lite småplock som inte fick plats. Så totalt hade resväskan 6 skor som var mina, 2 som var mammas och Anton hade 4 skor. Sedan kläder, tennisracket och tennisbollar. Men allt fick plats till slut, precis på gränsen till övervikt.

TISDAG

Idag har vi haft en chilldag, bagels till frukost idag med, vi packade klart och sedan åkte vi till Olive Garden för lunch innan jag körde Anton till bussen som skulle ta honom till flygplatsen. Så tråkigt att säga hejdå men vi ses ju snart, jag har inte så långt kvar här borta!

Resten av dagen har flutit på bra med körningar hit och dit, träningar och en match.

Nu är det dags att kojsa, riktigt trött!

Avslutar med bilderna från WashingtonDC. Godnatt!