SannaVictoriaDamberg

bokat en upplevelse

Godkväll!

Kom precis hem från Starbucks där jag träffade Emilie och Petra, vi pratade, drack gott och jag och Petra bokade en upplevelse. Det är så att vi och några till ska springa color run i maj! Så himla roligt, vilket äventyr, ser verkligen fram emot detta, vilken upplevelse, vilket äventyr! TAGGA!

Idag då, en väldigt skön och lugn dag! Tog en springrunda, har pratat med Berit, farmor, mormor och Samuel och sedan jobbat som vanligt och de har varit en bra dag! Barnen har skött sig och vi har haft väldigt bra stämning. Imorse var det 7° ute och sedan efter lunch var det  16°, så himla skönt väder, imorse var det även dimmigt och små regnigt i luften och på eftermiddagen sol och blå himmel! Vilken dag, vilken energi man får!  Himlen var även fantastiskt vacker mot kvällen! Så ja, det har helt enkelt varit en riktigt bra dag idag!

Nä dags att sova, riktigt trött! Ha tålamod, filmen kommer, jag har inte haft tid att sätta mig ned och börja pyssla med den, men det kommer!

GODNATT!

Tisdag

Godkväll!

Idag har det varit en lugn dag då E vart hemma idag igen. Men vi har haft det roligt ändå, ritat, ätit lunch, förberett middag osv. Det var typ min dag,  inget speciellt! Dock ville hon måla naglarna nu på kvällen så hon målade mina och jag hennes. Men ska göra om dem en annan dag, det blev lite kladdigt överallt om man säger så, men hon är så himla gullig. Sedan har vi även spelat Sims och det går sådär, E gjorde en ensam mamma till tvillingar så hon fattar inte att hon ska ta hand om dem så de blev bort adopterade.. haha!

Nu ska jag kolla klart på Unga föräldrar innan jag ska sova, ganska trött faktiskt!

Har tyvärr inga bilder att bjuda på så jag bjuder på två bilder från helgen istället!

Washington D.C resan

Godkväll!

Första dagen på nya veckan och den har varit bra! Fick hämta E på skolan då hon inte mådde bra vilket gjorde att mitt jobb blev lite ändrat och mina planer blev ändrade. Det har varit super varmt ute så man hade lätt kunnat gå i linne och det ska bli varmare snart!! ÄLSKAR DET!

Men nu tänkte jag berätta om resan!

Egentligen började detta äventyr på fredagen eftersom Sandra sov här och vi fick tagga resan tillsammans! Vi gick upp klockan 6 på lördag morgon för att göra oss redo, packa det sista och göra frukost som vi skulle äta på bussen. Vid 7 gick vi mot bussen som gick 7:19 men som vanligt var sen. Bussen från New York gick 8:30 och vi mötte upp Maya på busstationen. Bussresan tog ca 5 timmar, man var lite trött men jag kunde ändå inte sova, var jag vaken var jag vaken! Men vi började äventyret i Washington med att äta lunch på något ställe, minns inte vad det hette, innan vi fick en guidad tur genom staden.  Vi stannade till vid Vita Huset, Washington Monument, Lincoln Memorial, krig minnesplatser som National World War II Memorial och svepte förbi Jefferson Memorial och U.S Capitol bland annat. När guiden var klar åkte vi till hotellet, delade rum med Sandra, Maya och Mayas tyska kompis Miriam. Vi gjorde oss redo för en utekväll och tog sedan bussen in till Georgetown där vi åt middag på en italiensk middag innan vi kom in på en irländsk bar, haha vi kom in, jag och Maya med det svenska körkortet, haha! Men vilken rolig kväll men live musik och galna amerikaner och goda drinkar! Kom sedan i säng runt 3 på natten, alltså lite sömn denna natt också.

Vi gick upp vid 8 på söndagen för att göra oss redo för den sista dagen och packa ihop väskorna för att checka ut från rummet. Vi gick sedan och åt frukost på ett super mysigt litet fik innan vi hoppade på bussen. Denna gång åkte vi till Air Force Memorial där vi även såg Pentagon och sedan hoppade jag och mina tjejer av vid Arlington National Cemetery. Så himla coolt, kunde gått runt där i timmar. Fick se en av gravarna jag skrev om i mitt slutprojekt för denna kurs och även John F Kennedys  och hans familjs gravplats. Men fick inte nog av att försöka hitta misstag eftersom ALLA stenar är i en linje vart man än kollat, så himla fint gjort! När vi kände oss redo att åka vidare tog vi tunnelbanan in till Smithsonian där vi åt lunch med utsikt över U.S Capital och Washington Monument. Vi gick sedan en vända inne på Air And Space Museum innan vi köpte glass i solen innan bussen gick hemåt igen. Var inte direkt taggad på att sitta i en buss i 5 h när solen sken och det var nästan 20° ute. Jag fick lite solbränna under denna soliga dag, min näsa blänker lite rött och det syns att jag haft linne på mig, UNDERBART!  Jag och Sandra kom tillbaka till mitt hus runt 9 och vi åkte och åt sushi till middag innan jag körde henne hem.

Men vilken underbar resa! Vilken fin stad, på återseende säger jag bara!

Här bjuder jag på lite bilder, kommer även slänga ihop en video om denna resa sen när jag får tid. Ni får längta lite!

Dags att kojsa, GODNATT!

Hemma

Godkväll

Klockan tickar och närmar sig 23, kom precis i säng efter en fantastisk helg!

Helt underbart har vi haft det, lätt röda kinder och lätt brända axlar, alltså vi har haft sol och jag har gått i linne och fått lite färg! SÅ UNDERBART!!!

Men jag kommer inte berätta mer om min helg nu, jag måste sova!

Men jag bjuder på en lite halv suddig bild över National Mall som jag tog idag i solen när jag inte såg vad jag höll på mig! HAHA!

Godnatt!

Några få timmars söm innan avresa!

Godkväll fredag!

Om några minuter slår klockan om till lördag och dagen är kommen för resan till Washington DC! Det mesta är packat och nu är det bara dags att få i sig några timmars sömn innan jag är helt klar för detta äventyr! Fredag idag och som vanligt en lugn dag! Vaknade dock och hade lite ont i ryggen som tyvärr blivit värre under dagen. Samma smärta som förut.. självklart just nu också! Idag passade jag även på att köpa en trådlös högtalare när jag hittade ett billigt pris, har länge kollat på just denna så det blev perfekt! En vattentät bluetooth högtalare som även har sin egna badring, gissa om jag fick en liten chock och ett skratt anfall när jag upptäckte detta. Eftersom högtalaren är vattentät är det väl meningen att den ska kunna vara med i poolen/ sjön, så nu kan den flyta själv! Den sätts även fast så den inte kan ramla av! Haha så gulligt!

Ikväll träffade jag Sandra, Madde, Celine för middag på en sushi resturang och Matilda kom även förbi. Sämst service men det var gott! Jag och Sandra åkte sedan och handlade lite färdkost och frukost inför resan imorgon då det tar ca 5 h innan vi är framme. Sedan köpte vi även cupcakes som efterrätt som vi smaskade i oss hemms hos mig. Sandra sover här inatt för att slippa ha sin bil ståendes på en parkering vid bussen hela helgen, så jag hämtade henne innan middagen.

Klockan är snart 23:55 och väckarklockan ringer 05:50.. puuhh.. Dags att kojsa! GODNATT!