SannaVictoriaDamberg

Washington D.C resan

Godkväll!

Första dagen på nya veckan och den har varit bra! Fick hämta E på skolan då hon inte mådde bra vilket gjorde att mitt jobb blev lite ändrat och mina planer blev ändrade. Det har varit super varmt ute så man hade lätt kunnat gå i linne och det ska bli varmare snart!! ÄLSKAR DET!

Men nu tänkte jag berätta om resan!

Egentligen började detta äventyr på fredagen eftersom Sandra sov här och vi fick tagga resan tillsammans! Vi gick upp klockan 6 på lördag morgon för att göra oss redo, packa det sista och göra frukost som vi skulle äta på bussen. Vid 7 gick vi mot bussen som gick 7:19 men som vanligt var sen. Bussen från New York gick 8:30 och vi mötte upp Maya på busstationen. Bussresan tog ca 5 timmar, man var lite trött men jag kunde ändå inte sova, var jag vaken var jag vaken! Men vi började äventyret i Washington med att äta lunch på något ställe, minns inte vad det hette, innan vi fick en guidad tur genom staden.  Vi stannade till vid Vita Huset, Washington Monument, Lincoln Memorial, krig minnesplatser som National World War II Memorial och svepte förbi Jefferson Memorial och U.S Capitol bland annat. När guiden var klar åkte vi till hotellet, delade rum med Sandra, Maya och Mayas tyska kompis Miriam. Vi gjorde oss redo för en utekväll och tog sedan bussen in till Georgetown där vi åt middag på en italiensk middag innan vi kom in på en irländsk bar, haha vi kom in, jag och Maya med det svenska körkortet, haha! Men vilken rolig kväll men live musik och galna amerikaner och goda drinkar! Kom sedan i säng runt 3 på natten, alltså lite sömn denna natt också.

Vi gick upp vid 8 på söndagen för att göra oss redo för den sista dagen och packa ihop väskorna för att checka ut från rummet. Vi gick sedan och åt frukost på ett super mysigt litet fik innan vi hoppade på bussen. Denna gång åkte vi till Air Force Memorial där vi även såg Pentagon och sedan hoppade jag och mina tjejer av vid Arlington National Cemetery. Så himla coolt, kunde gått runt där i timmar. Fick se en av gravarna jag skrev om i mitt slutprojekt för denna kurs och även John F Kennedys  och hans familjs gravplats. Men fick inte nog av att försöka hitta misstag eftersom ALLA stenar är i en linje vart man än kollat, så himla fint gjort! När vi kände oss redo att åka vidare tog vi tunnelbanan in till Smithsonian där vi åt lunch med utsikt över U.S Capital och Washington Monument. Vi gick sedan en vända inne på Air And Space Museum innan vi köpte glass i solen innan bussen gick hemåt igen. Var inte direkt taggad på att sitta i en buss i 5 h när solen sken och det var nästan 20° ute. Jag fick lite solbränna under denna soliga dag, min näsa blänker lite rött och det syns att jag haft linne på mig, UNDERBART!  Jag och Sandra kom tillbaka till mitt hus runt 9 och vi åkte och åt sushi till middag innan jag körde henne hem.

Men vilken underbar resa! Vilken fin stad, på återseende säger jag bara!

Här bjuder jag på lite bilder, kommer även slänga ihop en video om denna resa sen när jag får tid. Ni får längta lite!