SannaVictoriaDamberg

Welcome to New York darling

Godkväll!

2 ytterligare bra dagar med min prins. Men denna gång visade jag honom NYC, welcome to New York darling. Vi tog bussen igår in till stan, vilket tar ca 30 minuter, sedan tog vi tunnelbanan ner till Downtown där vi checkade in på hotellet jag hade bokat. Snabbt tog vi oss ut igen och tog tunnelbanan upp till 9/11 memorial. Vilket fantastiskt museum, det var mycket större än jag kunde ana. Det var väldigt fint, men väldigt sorgligt! Stämningen var helt stilla, alla var tysta och det var näsdukar i varje hörn för dem som behövde torka sina tårar. Det var olika rum som visade olika saker. Vissa rum spelade upp inspelade telefonsamtal som kom från de flygplan som kraschade där passagerare/ anställda ringde hem för att säga hejdå till sina familjer. Så sorgligt att höra, så sorgligt att se utryckningsfordon som var där, helt förstörda. Efter besöket på 9/11 memorial som tog ca 2 timmar, drog vi oss nedåt igen och åt en middag på TGI FRIDAY, god mat men sämre service. Vi fick förrätten samtidigt som varmrätten och all service tog tid, det var en lång väntan även på att få notan. Efter middagen tog vi tunnelbanan till Times Square, där vi gick runt och sedan kollade i affärer och på "street performance". Så roligt, så härliga människor, så bra på det de gör, film finns längre ned i inlägget! Efter att ha köpt lite snacks gick vi till hotellet för att umgås på hotellrummet, vi spelade kort och åt snacks.

Imorse efter den mindre bra frukosten på hotellet så pallrade vi oss ut för att göra enligt dagens plan, Central Park och Empire State Building, MEN det regnade så otroligt mycket att vi inte kände för att gå i Central Park idag utan vi åkte till Empire, där dimman låg så lågt att vi inte såg toppen, vilket gör det ovärt att ens åka upp där för att se utsikten över Manhattan om man inte kan se genom dimman. Så då tog vi beslutet att åka tillbaka in imorgon då det ska vara fint väder och göra allt då istället. Så vi åkte från New York runt 13 tiden och när vi kom hem åkte vi och shoppade istället.

Så Central Park, Empire State Building, Bryant Park, Sockerbit (den svenska godis affären) och förmodligen Brooklyn Bridge får vänta på oss till imorgon. YÄÄY!

RUNT DETTA HÅL I MARKEN SOM SYMBOLISERAR ATT TORNEN STÅTT DÄR, FINNS NAMN PÅ ALLA SOM OMKOM DEN DAGEN. FINNS DET EN BLOMMA I NAMNET BETYDER DET ATT DET ÄR DENNES PERSONS FÖDELSEDAG IDAG.